top of page
  • תמונת הסופר/תאורון איצקוביץ

איך לפגוש כלב

בילדותי אני זוכר שדיברו איתי כמה פעמים כיצד לפגוש כלב. אני זוכר זאת בבירור כילד מגיל צעיר כיצד חוויתי מספר מקרים של כלבים משוחררים שרצו לקראתי ונבחו עליי, או כלבים שראו אותי מבעד לגדר הגינה שלהם ומיד רצו להגן על ביתם ותמיד הרגשתי שברור לי כיצד להתנהג. אבל, היום כשאני פוגש במקרים שונים בשיעורי האילוף שלי, או בוחן מהצד כיצד אנשים וילדים נפגשים לראשונה עם כלבים בגינות כלבים אני שם לב לטעות הנפוצה שלנו כבני אדם שהיא למעשה הטעות מספר אחת שאנחנו מבצעים שוב ושוב והיא, להאניש את בעלי החיים שממולנו ולראות בכלב כילד, או חבר שמיד ברור לו שאנחנו נרצה ללטף אותו.


כלבים מול אנשים

אז מדוע ללטף כלב שאתם מכירים בפעם הראשונה הוא טעות? ובכן, התשובה לכך נמצאת בתשובה הברורה מאילו. כלבים הם לא בני אדם ולכן השפה שלהם היא שונה. כולנו רואים זאת שוב ושוב בכל יום כשאנחנו מטיילים. כשכלבים נפגשים בפעם הראשונה הם נעזרים באף שלהם ובחוש הריח המפותח שלהם כדי להכיר. אנחנו מיד רואים כיצד הם צועדים זה לצד זה, מרחרחים ישבנים ורק לאחר מכן פונים אחד אל מול השני ומרחרחים זה את זה בפנים. מדוע זה כך? משום שכשם שאנחנו, בני האדם, משתמשים בראייה כחוש המוביל אותנו, הכלבים עושים זאת בעזרת האף וחוש הריח שלהם. ולכן כאשר אנחנו רוצים לפגוש אותם, עלינו לדבר איתם בשפתם וכך הם יוכלו להרגיש בנוח איתנו.





אז איך פוגשים כלב לראשונה?

כשאנחנו פוגשים כלב לראשונה אנחנו רוצים להקל עליו ולכן לא ניגש ישר ונלטף אותו. למה? דמיינו מצב שאתם פוגשים ענק והוא מושיט אליכם את ידו אשר מתקרבת אל ראשיכם. זוהי לא סיטואציה שתגרום לרובינו להרגיש בנוח וזה למעשה מה שעובר על כלבים רבים. אז מה כן לעשות? הדבר הראשון שעלינו לעשות זה לא להביט לכלב בעינו ולתת לו להריח אותנו תחילה. עבור כלבים קשר עין עם דמות זרה יכולה להלחיץ אותו ולכן קודם כל אפשרו לכלב לרחרח אתכם וכאשר שאתם רואים שהכלב מרגיש בנוח נסו ללטף אותו בצד הגוף או באזור החזה. אלה אזורים בגוף שהמגע בהם יותר נוח עבור הכלב והוא יקבל זאת הרבה יותר בקלות.


מה עושים כשאנחנו רואים כלב שמלחיץ אותנו

ומה עושים כשאנחנו רואים כלב שרץ לקראתנו או נובח ומתפרע? ובכן הדבר הראשון הוא לא להסתכל עליו בעיניים ולהתעלם ממנו לחלוטין. גם אם מדובר בסיטואציה קשה, הדבר הראשון שהכלב מחפש מאיתנו באותו הרגע היא תגובה ולכן כאשר לא נגיב ונתעלם ממנו, בסופו של דבר הוא ישתעמם מאיתנו ויניח לנו.


רוצים להתייעץ? לשאול על שיעורי אילוף? אתם מוזמנים להתקשר אליי למספר 054-7628177. אני כאן כדי לעזור.

אורון


34 צפיות0 תגובות
bottom of page